Home
Menu
Zoeken Annuleren

Bakken

Ben jij gek op bakken en heb je altijd wel eens willen weten welke ingrediënten je nu precies nodig hebt om zo’n lekkere appelflap of cupcake te maken? Kom dan in deze workshop leren hoe je dat nu precies moet doen. Natuurlijk kun je daar je eigen smaak aan toevoegen, zodat het allemaal nog lekkerder wordt.


English music

Altijd al eens je eigen muziekopname willen maken en dan ook nog in het Engels? In deze workshop ga je leren hoe je een professionele muziekopname moet maken. Als basis voor onze eigen “homestudio” gebruiken we een laptop, audio interface en een microfoon. Audio interface wordt ook wel geluidskaart genoemd. Door de audio interface laat je het geluid van of naar je laptop gaan. Op de audio interface sluiten we de microfoon aan en zijn we klaar om te gaan oefenen. Door Engels te zingen en naar Engels te luisteren pak je deze taal nog beter en sneller op.  

 

English drawing

Ben jij creatief en wil je graag andere tekentechnieken, tips en trucjes leren waarmee je prachtige tekeningen kunt maken?

In deze workshop ga je aan de slag met cartoonstijlen, realistisch tekenen en 3D effecten. Elke week wordt er een nieuw thema behandeld. Als resultaat leer je hoe je je eigen creativiteit toe kan passen op je werk.

Juf Kate, afgestudeerd aan de kunstacademie in het Verenigd Koninkrijk, voegt een grappige draai aan deze workshop toe door ook de Engelse taal te gebruiken, een zeer creatieve manier om Engelse woorden te leren!

SOLve|IT (LEGO education)

LEGO® Education is een onderdeel van de LEGO® Group, dat zich richt op het ontwikkelen van LEGO® materiaal speciaal bedoeld voor het onderwijs. LEGO Education bevat producten in een doorgaande leerlijn. Deze leerlijn heeft o.a. de categorie LEGO Wetenschap en Techniek. In deze workshop leer je werken met de verschillende onderdelen van LEGO education, zoals LEGO Duplo techniek, LEGO WeDO en Lego Mindstorms. Hieronder staat uitgelegd wat je met deze onderdelen allemaal kunt doen en kunt leren.


Wetenschap en Techniek

LEGO Duplo techniek

Een eerste kennismaking met tandwielen, hefbomen en katrollen.

Kinderen bouwen verschillende modellen die te maken hebben met begrippen als stevigheid, stabiliteit, sterkte, vorm en balans.

Kinderen zijn er dol op te onderzoeken hoe dingen werken, zodat ze al hun ideeën kunnen uitproberen door te onderzoeken, te testen en te bouwen.

 

De LEGO DUPLO laat jonge kinderen op een eenvoudige manier kennis maken met de grondbeginselen van het rekenen. Getalbegrip en hoeveelheden worden op een speelse manier geoefend.

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=IqeJSTW-MMo


LEGO WeDo

WeDO is bedoeld voor kinderen vanaf 9 jaar. Bij WeDo heb je een computer nodig. De LEGO wordt aangesloten aan de computer met de zogenaamde ‘hub’ via Bluetooth.

WeDo is een bouwset waarmee kinderen de wetenschap kunnen ontdekken. Kinderen worden aangemoedigd om hun grenzen op het gebied van creativiteit te verleggen, onderzoek te doen, te ontwerpen, innovatie ontwerpen te maken en hun ideeën te delen met klasgenoten. Dit alles door de combinatie van veelzijdigheid van de LEGO stenen en de programmeermogelijkheden van digitale technologie.


De Smarthub dient als het brein van jouw creaties en brengt de WeDo sensoren en motoren tot leven. Door WeDo 2.0 software en Bluetooth Low Energy (BLE) te gebruiken, draagt de Smarthub gegevens over tussen een tablet of computer en de WeDo 2.0 bouwset.

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=27&v=ZRg4TCk6Lw8


LEGO Mindstorms

LEGO Mindstorms is voor kinderen vanaf 11 jaar. Het hart van deze LEGO®-robots is de Mindstorms EV3-steen. Dat is een programmeerbaar LEGO®-blok, dat zelfstandig een programma kan uitvoeren. Met een computer ontwerpen de kinderen via een grafische programmeeromgeving eenvoudig hun programma en dat laden ze in de EV3. Daarna voert de Mindstorms EV3 de opdrachten uit. Met behulp van diverse sensoren kan de Mindstorms EV3 waarnemen en motoren aansturen.

Mindstorms bevat alles om aan de slag te gaan met 21e eeuwse vaardigheden. Je kunt aan de slag met het ontwerpen en bouwen van een robot. Wat moet de robot kunnen? Leg dit vast door de robot op de juiste manier te programmeren. Het programmeren gebeurt door het achter elkaar plaatsen van verschillende pictogrammen. Elk pictogram staat voor een actie, bijvoorbeeld links af slaan, draaien, 5 seconde rechtdoor rijden, stoppen en meer!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=1MRlstUDRpI




© SOL Ambacht 2018 | Disclaimer